söndag 14 juni 2020

Vi åkte till lilla staden vid havet 
för att köpa en present till T som fyller år.

Varberg.

Sommar med sol och ljumma vindar.

Kolla vilka fina färger på dessa petunior!

Hittade en fin blomsteraffär,
och där fann jag den!
Lådan -som jag letat efter så länge.
Perfekt där i hörnan till dessa pelargonior!

Torghandel mitt i stan 
och vi handlade lite grekiska delikatesser
innan vi åt en god lunch med smarriga smörrebröd på Stadshotellet.

Svalt och skönt  och grönt..
med vackert rutigt golv.
...och jag hade en älskad grön sommarklänning på mig!

Hittade presenten vi var ute efter,
och lite annat smått och gott i en secondhand/vintagebutik.
Som de här ljuvligt söta kaffekopparna!


Idag har vi varit på sommarkalas,
och firat T.
Hurra!

Ätit mumsigt god vallmo/citrontårta,

och lekt med lille Sam.

Sen åkte vi hem,
och Sam ska vattna blommorna.
Hej då!

Inga kommentarer: