måndag 2 december 2019

Första december 
och 
första vinterdagen!
Ja, jag gillar ju egentligen inte vintern 
- för jag tycker inte om att frysa - 
 men åh så härligt det var att
se himlen igen!
Och ljuset! 

Såklart blev det en långtur i skogen i går. 


Så vackert med allt det vita, frostiga och snöiga.





På vissa ställen var det riktigt mycket snö, 
som här uppe på Tarzanberget. 


(Ja, det heter faktiskt så, fråga mig inte varför...)


Det var ju också första advent igår, 
första ljuset tänt förstås,
och lite julstämning här hemma.


I lördags var vi hos de små,
Vilmer och Lilly.
Spelade spel, åt mat,
blev tatuerade och bjudna på kaffe i finkopparna...


Ja, tänk att det redan är december.
Tiden går så fort!


Snart vänder det mot ljusare tider,
och dags för lite julledigt.
Det ser jag verkligen fram emot,
efter en väldigt intensiv jobbhöst!

1 kommentar:

Freedomtravel sa...

Vackra vinterbilder! Jag tycker alltid att man fryser mindre när det är minusgrader och snö än när det är 3 plusgrader och fuktigt ... huh ;)