tisdag 9 april 2019

Textilmuseet och utställningen
Balenciaga - Master of Couture

Det var mitt första besök här på Textile Fashion Center i Borås.
(Ja, om man undantar att jag varit och ätit lunch på restaurangen The Company i samband med en föreläsning på Högskolan som ligger alldeles intill.)
Textile Fashion Center är inrymd i vackert restaurerade gamla fabrikslokaler,
och med Viskan som rinner förbi alldeles intill.
Balenciaga då;
Jaa, det var verkligen  roligt att se dessa fantastiska kreationer!
Jag gillar ju vackra kläder.
Här är några favoriter:


Och skor..!

Och titta på den här...
Så vacker!
Balenciaga utgick från tyget,
och skapade sina kreationer efter det, inte tvärtom.


Det var väldigt mörkt här inne i utställningenlokalen,
och alla kläder var i glasmontrar, vilket gjorde det svårt att fotografera.
Men trots att det  så kunde jag inte låta bli att ta bilder av dessa vackra kläder.

Där fanns också plagg från Mary Quant, Oscar de la Renta, Yves Saint Laurent m.fl

Titta....
En klänning vacker som en dröm!

Utanför Balenciaga-utställningen fanns  möjlighet att själv prova lite vintagekläder och hattar.
Roligt!


Kolla taklampan..!

Både det här besöket , och besöket på ABBA-museet fick jag i födelsedagspresent
 av min käraste syster, M
Tack  !

Inga kommentarer: