torsdag 28 februari 2019

Redan torsdag kväll...Fattar inte hur fort dagarna går! 
Jag hinner liksom inte med. Alltid full fart.
Jag har ett fantastiskt jobb, att arbeta som förskollärare ger mycket. .
Ja, jag älskar faktiskt mitt jobb!
Men...
det är också oerhört krävande. 
Man germycket av sig själv, 
man jobbar liksom med sig själv som ett verktyg i det här yrket.
(och man får förstås också oerhört mycket tillbaka!) 
Man måste vara pigg och alert,
 positiv och glad, 
Dessutom lugn, trygg och stabil. 
Påhittighet är också ett måste liksom att ha ett enormt tålamod,
uthållighet.
Och sist men inte minst,
i god fysisk form för att kunna vara med i barnens lekvärld.

Så....lite trött är jag efter en arbetsvecka på 40 timmar.

Jag har faktiskt funderat lite på att gå ner lite i arbetstid,
inte mer än 10% 
Jag tror att det skulle göra så jag har lite mer tid till att hinna/orka att göra allt det där andra man vill och behöver i livet utöver de 40 timmar som går åt till jobbet...

Jaja...
funderar lite till...

Här kommer lite bilder från en födelsedagshelg!
Jag firade ju min födelsedag i Malmö för ett par veckor sen.
Men nu var det dags att fira med familjen.


Underbara tulpaner fick jag,
inträde och sällskap till ett par museum/utställningar som jag gärna vill se,
och så ett alldeles fantastiskt gott surdegsbröd som J bakat.
Alltså han är en mästerbagare!
Borde öppna eget bageri.

Jag bjöd på lite smörgåssnittar,
och fransk chokladkaka.
Sen blev det lite  Tv-spel,
alla var lika engagerade...

Dagen därpå var jag på ännu ett kalas,
min bror fyller år några dagar efter mej.
Så vi träffades igen, 
hemma hos honom.
Här var lilla E huvud personen,
 för min bror är inte bara bror och pappa, 
han har ju också blivit morfar! 

1 kommentar:

Channal sa...

Oj så mycket kalasgott och tulpanerna är ljuvliga. Ja, vart tar veckorna vägen. Denna vecka sa bara switch! veckan på Gran Canaria kändes mycket längre. Fattar inte att imorgon blir det en vecka sedan vi kom hem. Våra jobb är väldigt lika... älskar't jag med!

Trevlig helg och Kram! Anna