fredag 30 november 2018

Dagens Dörr

...puh! 
Fredag igen, underbart! En intensiv vecka igen, men en fin vecka på jobbet.
 Jag har ett så härligt arbete, att jobba med barnen är en ynnest
och också viktigt och ansvarsfullt. 
Jag omges hela dagarna av så mycket positivitet, från barnen. 
Så mycket lek, glädje och upptäckarlusta och nyfikenhet. 
Ja, jag gillar verkligen mitt jobb,
trots att det ibland suger musten ur mej ger det sååå mycket.
Idag blev jag så glad, 
då en liten kille som vanligtvis är lite blyg, tyst och tillbakadragen 
formligen sprudlade av prat och berättarglädje vid matbordet. 
Vi var få barn idag, så det var bara han och jag och två flickor till vid matbordet, 
och det gav honom mod att vilja och våga ta plats och prata.
Han glömde nästan av att äta...
Han avslutade med att säga, 
"Jag älskar dej och Catarina och Isabella!" (mina båda kollegor)
Underbart!

Men nu är det fredag,
och på fredagar brukar vi unna oss att äta ute på restaurang.
Fredagsmys!

(...Fast vi åt inte här,
och inte heller italienskt, 
för det här är en bild från 
Rom,
en  underbar stad!)

1 kommentar:

Channal sa...

Åh blir varm i hjärtat när du berättar om ditt jobb. Det viktigaste som finns, våra barn!

Trevlig första advent o Kram! Anna