söndag 10 september 2017

I går sprang vi Eb-loppet, jag och min man och några hundra till.
Det var första gången detta lopp gick av stapeln, men jag hoppas det blir fler!
Det kändes så bra att få springa för en god sak, och inte vara stressad av att nå en bra tid. Här var deltagandet huvudsaken!
Eb-loppet är nämligen ett välgörenhetslopp där startavgiften går oavkortat till forskning kring hudsjukdomen Epidermolysis Bullosa,  förkortat "Eb". 
En mycket ovanlig, men hårt drabbande hudsjukdom.
Det har ju regnat en del här  de sista dagarna, och banan gick i skog och mark, men även bitvis på grusväg. Vackert, men herregud så geggigt och blött!
Det var verkligen ett äventyr att ta sig fram, att springa var liksom inte att tänka på vissa sträckor...
Efter den första kilometern var jag genomblöt och geggig om fötterna...

Mina skor efter genomfört lopp...

Haha, men det var härligt ändå, och en underbar stämning runt hela arrangemanget.
En härlig dag!
(videon har min syster gjort!)
När du startat filmen, tryck i den lilla rutan nere till höger, så ser du filmen i helskärm

1 kommentar:

Channal sa...

Härligt!! I onsdags hade vi skoljoggen på skolan. Hela skolan sprang och samlade in en frivillig springslant till Clowner på barnsjukhus.

KRAMAR Anna