tisdag 6 juni 2017

Juni,
sommaren är här.
Älskar sommaren!
Grönt och ljust,
blommor och liv,
varmt och skönt
 (iallafall varmare...)
och så semester och många lediga dagar.
Bästa tiden på året!

Löjtnanshjärta,  
årets nykomling i trädgården.
Mina favoriter! 


Nej, förresten, 
pionerna är ju mina favoriter!
Massor av knoppar i år.
Och massor av myror....
Fortfarande finns det lite liljekonvalj kvar i skogsbacken.
Ljuvligt doftande....
...och lilla söta färgätmigej,
som kikar fram under pionerna.
Min far fyllde år igår,
och den här fina krukan med sommarblommor hade vi med oss till honom.

Plockade in lite blommor från trädgården,
en annan favorit är den skira aklejan.
Så fina i min rosa vas, 
som jag köpte förra sommaren på Louisiana i Humlebaek.

3 kommentarer:

FREEDOMtravel sa...

Härliga bilder! Verkligen underbart att det äntligen är sommar! (Även om det ösregnade idag ... ;))

Channal sa...

Så många ljuvliga bilder! Jag älskar blommor som du säkert har anat. Den rosa vasen med rosa akvileja är underbar. Doftande liljekonvalj och vackra löjtnantshjärtan. Min älsklingsblomma är förgätmigej.

KRAM Anna

✫ Fru Eriksson sa...

Waooo så vackert ... ❤️
Liljekonvalj är absoluta favoritblomman/Ha dé gott!