torsdag 21 maj 2015

Vi var och såg en film, syster och jag, en film som blev årets stora Oscarsvinnare med priser för bästa film, bästa originalmanus, bästa regi och bästa foto.

Birdman.

Och vad ska man då säga om en sådan film?
 Jo, att jag tyckte att den var väldigt bra, trots att jag först inte alls ville tycka om den... 
Mina första tankar och känslor var att nää, jag orkar inte se den här filmen...
Men sen var det omöjligt att inte bli berörd. 
Michael Keaton spelar suveränt huvudrollen i denna mörka komedi om en gammal superhjältesskådespelare ( Birdman) som nu på äldre dagar vill visa att han är en seriös skådespelare och sätter därför upp en pjäs på Broadway. 
Ett imponerande skådespel inte bara från Keaton utan också i övriga roller i filmen, väldigt speciell musik - mycket trummor och slagverk -  och intensivt och mycket annorlunda filmat, detta gör den här filmen till en verklig upplevelse, en film man kommer att minnas. 
En mörk komedi, humor blandat med djupa existensiella frågor. 
Jag kan verkligen rekommendera att  uppleva denna film, en film utöver det vanliga som man  kommer att minnas.

Inga kommentarer: