måndag 9 juni 2014

"...din resa är betald..."
...stod det i mailet som plingade in. 
Och resan går till den vackra grekiska ön Kefalonia.
Å, snart, snart är det faktiskt dags för 
semester! 
I mitten på juli flyger vi till Grekland, jag längtar! Det ska bli så skööönt, den här våren har verkligen varit hektisk på många sätt. Jag känner verkligen att jag behöver semester nu, få varva ner lite och släppa alla måsten. Men det är några veckor kvar, fem skulle jag tro, innan det är dags.
Kefalonia. 
Vi har varit där en gång tidigare, och det är en väldigt frodig, grön och bergig ö, med det allra blåaste vatten jag sett. Vilka stränder...
Ön är ganska stor, så det finns mycket kvar att upptäcka som vi inte hann med sist. I år har vi köpt en paketresa, men bara med flyg och hotell. Vi har hyrt bil från flygplatsen, som vi har hela veckan. Det blir friare så, och det gillar vi. Kunna ta sig runt på egna upptäcksfärder. För vi är inte såna som bara ligger och latar oss vid havet, nej det finns ju så mycket att se när man är på resa! 
Sol (under parasoll!), bad och att lyssna på havets vågor hinns med det också... 

3 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Härligt med semester! Vi har aldrig varit i Grekland, men jag har nog bara hört positivt därifrån!

Magnus sa...

Vad härligt med semester och Grekland som är så fint, har varit både på Kos och Kreta..underbara ställen, hoppas ni får det bra och att det inte är för varmt som det kan bli i mitten av juli.

Rajson sa...

Det var väldigt länge sedan jag var i Grekland. Blir riktigt sugen när jag ser dina fantastiskt fina bilder från denna ö.
Låter underbart!