söndag 4 maj 2014

Fototriss

-Så här ser det ut där jag är-
Det är vårigt men kallt. 
Maskrosorna har redan blivit mjuka dunbollar, som man kan blåsa på. 
Ja...om man har fått in den rätta  tekniken alltså. Kan ju va liiite knepigt..!
Kungsängsliljorna blommar så vackert i min skogsbacke,
och titta-
äppleträdet slår snart ut sina söta små blommor!
Så ser det ut hos mig.
Vill du se fler bilder från en söndag i maj så klicka in dig till

Ja, så är den här långhelgen slut, vardagen  väntar snart igen.
Men innan dess ska jag iväg på ett biobesök.
Perfekt avslut på en helg!
Filmen jag ska se heter Philomena.
Hoppas den är bra.

5 kommentarer:

Pumita sa...

Hihi, det gäller att ha den rätta "snitsen" när man blåser... så man inte blåser in i sin egen näsa istället. ;)
Ska bli kul att höra vad du tycker om Philomena. Har reserverat den på bibblan men det är några före mig. Jag såg den indiska filmen The lunchbox igår. Rekommenderas varmt!

Della sa...

Kanonfint hos dig. Det har hunnit lite längre än hos mig.

Rajson sa...

Lille W ser väldigt nöjd ut med sin boll.
Visst är det bedövande vackert nu!

Freja sa...

Här har inte maskrosorna ens börjat komma fram än, vårt land är långt! Kungsängsliljor är så häftiga, jag har aldrig sett dem i verklighet, bara på bild, jag passar på att titta lite extra!

lilalili sa...

Härliga vårbilder, och jag fick lära mig att blomman jag köpte på växtloppis är en kungslilja :)