onsdag 22 januari 2014

Jag har roat mig med att göra en lista på 200 låtar med 200 olika artister som jag tycker om, på Spotify.
Jag har många låtar kvar än att fylla på, har kommit en bit upp över hundra låtar än så länge.
Det är både nya och gamla låtar, men bland dem som jag alldeles speciellt mycket tycker om är den här låten med Supertramp,
School.
          
Den är så bra
När jag var tonåring upptäckte jag Supertramp, och den här låten, å, den gav mej rysningar... 
Minns att jag låg på golvet på vår mossgröna heltäckningsmattan i "gillestugan" (ett rum som alla med källare hade då), med skivfodralet i händerna och den här låten på högsta volym på stereon. 
Och lyssnade, 
om och om och om igen...
Vilken låt..!
Gillar den lika mycket idag.

(hittade tyvärr inget bra videoklipp, ni får stå ut med detta. Lyssna bara...;)

Inga kommentarer: