måndag 8 juli 2013

Semester...!
Hemma igen efter en alldeles underbar resa till Portugal.  Först var vi i Lissabon-en stad som jag verkligen tyckte om- några dagar, 
för att sen köra 30 mil genom Alentejo med ändlösa slätter, korkek och olivlundar ner till Lagos på Algarvekusten.

Nu är vi hemma igen, och har haft besök av J och F och lilla Ville-hjärtat några dagar.
Här sitter han, nymornad efter sin sovstund, i min solstol på altanen. Redo för nya äventyr.
Det är så underbart att få tillbringa dagarna med den här lilla killen! Han är mjuk och varm, nyfiken på allt, glad och skojig. 
Vill vara med honom hela tiden...
Nu har de åkt hem, men i slutet på veckan träffas vi igen.

4 kommentarer:

Rajson sa...

ser helt underbart ut där i Portugal. Sätter vi upp på önskelistan!
Ja den där lille Ville kan få vem som helst att smälta!

Freedomtravel sa...

Vilka underbara bilder från Portugal! Vi har aldrig varit där. När man har begränsad tid på semestern känns det alltid lite långt att åka med husbilen. Men när vi ger oss ut på vår långa resa med husbilen, då så!!!

Pumita sa...

Fantastiskt fina bilder från Portugal! Nu blir jag sugen på att åka dit igen... och inte har jag någon gosig Ville hemma heller... en del får allt. ;)

Ninni sa...

Fantastiskt fina bilder!Vi åkte motsatt resa för ett par veckor sedan, från Algarve till Lissabon. Men bara för att handla på IKEA ;) Jag tycker att Alentejo är så vackert med de mjuka kullarna, visserligen lite brända i tonen så här års, utom då där vinet växer. Någon gång ska jag åka tidigt på våren då det blommar och är grönt.
Du har ett riktigt charmtroll i Ville ;)
Må så gott!