fredag 1 februari 2013

Veckans Fönster

Redan fredag igen, och dessutom första februari. Sista vintermånaden! 
Vi går mot ljusare tider-det blir inte mörkt förrän efter fem på eftermiddagarna nu. 
Härligt!
Fredag innebär ju VECKANS FÖNSTER, som denna vecka ska vara 
-BLÅTT-
Å, jag längtar verkligen efter vår och sommar och färg och ljus....
Därför får den här bilden från Aalborg i vårt vackra grannland Danmark som vi besökte i somras vara 
VECKANS FÖNSTER-bild idag!
Fler fönster ser du som vanligt hos SUSANNEs VECKANS FÖNSTER.

13 kommentarer:

Leena sa...

Sån vacker blå färg! Och det syns nästan direkt att det är Danmark. Det är något speciellt där.

Lottas Fotografi sa...

Ja visst är det härligt att det går mot ljusare tider, vår och sommar!
Hoppas du får en finfin helg!
Kram Lotta

Rajson sa...

Älskar allt som är blått!Underbart foto!

Susanne sa...

Jo, nog syns det att det är i Danmark. Så effektfulla färger tillsammans och så glada. Det blå, det gula och så den röda vattenposten. Vackert.

SoF sa...

Ja jag tänkte också på Danmark direkt när jag såg din fina bild - och det visade sig stämma.

Visste inte att detta var typiskt danskt, men det verkar så. Hittade samma färg på hus i Köpenhamn i somras.

Mysigt!
...och fint med den röda brandposten.

Ha det gott!

Anonym sa...

Vackert blått hus, men den röda brandposten är ju liksom pricken över i:et, så snyggt!

Pysselfarmor sa...

Här har någon målat, eller valt färger, som kan det där med färgcirkeln och komplementfärger. Rött och blått tillsammans lyser verkligen. Och jag tycker mig se att dt är rosor och stockrosor där vid väggen. Vilken underbar miljö! Ja Danmark är ett dejligt land!

Jah Hollis sa...

Misstänkte redan innan jag läste texten att det var danskt. Väldigt fint hus.

Kicki sa...

De finns verkligen fina hus där! Tur de fanns ett i blått, så flått;)

larans sa...

Det kunde man gissa direkt att bilden var från Danmark. Så tyoiskt danskt och så fin bild...i blått!

Carl-Axel sa...

Vilka färger! Och brandposten. Danmark! Jag får ta "en lille en".

Pumita sa...

En ljuvlig sommarbild! Längtar så. :)

Karin sa...

Härlig blå färg och jag håller med om att det verkligen ser danskt ut!