torsdag 12 juli 2012

Nu har jag semester! Och faktiskt så har det varit en hel del sol-mellan regnskurarna-så jag har kunnat sitta på min altan och läsa. 
Har  läst ut den här boken i dag
Sorgesång av Siri Hustvedt.
Den här boken har jag sett fram emot att läsa, den har fått väldigt bra kritik. Men nja, jag vet inte riktigt om jag tyckte om den eller inte...Hustvedt är verkligen mycket skicklig på att skriva väl, men den här boken var alldeles för rörig för mig. Flera parallella handlingar, nutid och dåtid, drömmar blandat med verklighet och därtill en ansenlig mängd personer som medverkar i berättelsen. Det blir svårt att hålla reda på allting och inte tappa tråden. Boken är inte indelad i kapitel, det är en nackdel tycker jag som har för vana att avsluta varje lästillfälle efter ett avslutat kapitel...
Det här är en bok som man måste koncentrera sig på, läsa sakta och med eftertanke. 
Jag har läst en bok av denna författarinna tidigare, Lily Dahls förtrollning. Hur bra jag tyckte om den kan du läsa HÄR!

Fyra och en halv vecka ledighet ligger framför mig. Inte så mycket planerat, mer än  en resa till Danmark nästa vecka. Sen får vi se vad som händer.... 
Ska förstås umgås med den här lille krabaten lite grann också! 

2 kommentarer:

Lottas Fotografi sa...

Hoppas du får en härlig kravlös semester med mycket sol och värme (måste ju bli bättre väder någon gång! :)) ha det gott i Danmark!
Kram Lotta

Pumita sa...

Så härligt med oceaner av tid utan några måsten! Önskar dig en finfin semester!

P.S. Jag har inte läst något av henne ännu... men ska. Kanske inte den här då, tänkte ta "Vad jag älskade" istället.