söndag 1 juli 2012

Första juli-snart mitt i sommaren.
Och titta:
          Jag har pioner i min trädgård igen! Förra året köpte jag två plantor, en rosa och en vit. Den vita har bara en knopp som ännu inte slagit ut, men den rosa blommar så fint. Hoppas de ska trivas lika bra här som i min gamla trädgård. Pioner är ju så vackra, mina favoritblommor!             
Annars är det svårt att tro att det är mitt i sommaren snart. Hoppas verkligen att juli kommer att bjuda på somrigare, soligare och varmare väder! 

Idag har jag träffat den här skönheten:
Arizona, min brors hund, en 1 år gammal rottweilerflicka. 
Ja, bilden är lite suddig och skakig (tagen med telefonkamera). Men det får ursäktas med att jag faktiskt var ganska skakig för jag är väldigt hundrädd, som jag skrivit om HÄR en gång. Men jag lyckades ta mod till mig och faktiskt klappa henne. Den här hunden är väluppfostrad och lugn av sig, och så litar jag på hennes husse. Annars hade jag aldrig vågat vara så här nära....

2 kommentarer:

Rajson sa...

Har också ett par pioner som blommar. Så nu får det sluta att vräka ner av det blöta. Blomningen blir för kort.
Borde åka förbi Pionodlingen utanför Herrljunga nu när pionerna är som vackrast. Var där två veckor sedan men då blommade bara en bråkdel.
Ha det gott!

Lottas Fotografi sa...

Pioner är så vackra, men det eviga regnandet förstör dem. Håller med, nu äe det dags för riktig sommar! :)
Ha det gott!
Kram Lotta