tisdag 29 maj 2012

Den svenska författarinnan Marie Hermansson har skrivit många bra böcker. Den första jag läste av henne var Musselstranden-och jag blev alldeles trollbunden. Vackert språk som flyter lätt över sidorna och en fantastisk historia. Sen dess har jag läst ett flertal av hennes romaner. För ett tag sen läste jag ut hennes senaste bok; 
Himmelsdalen.

En psykologisk spänning roman som är nästan omöjlig att lägga ifrån sig,  man har ingen aning om hur det hela kommer att sluta. Hon har ett så lättflytande språk, medryckande och enkelt med vilket hon målar upp personer och miljöer så man ser dem alldeles klart och tydligt framför sig. Boken väcker dessutom många tankar om moral och människosyn, kärlek och ondska. 
Läs den!
HÄR
(bok.nu)
kan du läsa mer om bokens handling.

1 kommentar:

Freedomtravel sa...

Jag har också läst Musselstranden och läste nyligen Himmelsdalen. Håller med om att hon har ett fint språk.