måndag 5 mars 2012

Jag läste ut den här boken häromdagen, 
I det förflutan av Kate Morton. 
Det här är en historia som  pendlar mellan nutid och dåtid,  om ett brev som kom fram 50 år för sent, om förlorade framtidsdrömmar, kärlek och krig och om en man som försvinner på väg till sin älskade.
Jag har läst en bok tidigare av denna författare som jag tyckte mycket om, Den glömda trädgården, och hade förväntat mig att jag skulle tycka lika bra om denna boken. Men den levde inte riktigt upp till de förväntningarna. Det här är en tjock bok, och kanske ska man ha gott om tid att läsa för att fastna i historien,  vilket jag inte haft. Jag tyckte den var för seg och långdragen, och jag kunde lätt hoppa över eller skumma flera meningar utan att missa nåt....

2 kommentarer:

Pumita sa...

OK, inget att lägga på minnet med andra ord. Jag har fö lite svårt för skumläsning, antingen läser jag eller så gör jag det inte. Visst händer det men det känns som att jag fuskar och då slutar jag. ;)

bokhyllan sa...

"Den glömda trädgården" är en toppenbok tycker jag. Fängslande och jag sträckläste den nästan.

Hm, nu blir jag tveksam inför "I det förflutna." Inte lika underhållande? Någon gång ger jag den nog en chans i alla fall. Kanske inte just nu, det ligger en hel hög med böcker i min boklåda, men senare :)

Ha en fin onsdag. Kram