måndag 6 februari 2012

För ett tag sen fick jag en utmaning av Lotta med den fina bloggen Lottas Fotografi.
Tio frågor. 
Här kommer-sent om sider-svaren:

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag var ganska nyutexaminerad som förskollärare, och ny på den arbetsplats där jag fortfarande är kvar. Då jobbade jag med äldre förskolebarn, nu jobbar jag med de yngsta.

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Väntade på att snart resa till Barcelona och fira min födelsedag, och få lite sol och vårvärme.

3. Fem snacks du gillar?
Snacks...gillar jag inte alls
...men annat som jag gillar att "snacksa" på kan vara choklad, just nu har jag en vurm för Noblesse-de där tunna chokladplattorna...mmm, så himla goda. Remi choklad-mint kex..mmm, va gott. Saftiga apelsiner. Söta vindruvor. Mjuka skumbananer. 
Sånt gillar jag.

4. Fem sånger du kan hela texten till?
Haha, jag kan hur många som helst! Jobbar ju som förskollärare, mitt förråd av barnvisor är näst intill outtömligt...

5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär?
Jag skulle gå ner i tid på jobbet. Njuta av livet mer. Betala av huset. Resa-långt, mycket, överallt...Dela med mig till mina barn och min familj och sen till bättre behövande i världen.

6. Fem dåliga vanor?
Sover för lite. Städar för mycket. Vill alltid göra allt färdigt innan jag börjar på något annat. Kan inte strunta i saker. Är alldeles för plikttrogen.
...istället för att njuta av livet.

7. Fem saker du gillar att göra?
Min familj glad. Resa. Springa. Läsa bra böcker. Vara ledig.

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Glittriga kläder. Djurmönstade kläder- som leopardmönstrat t.ex. Stickiga tröjor. Höga polokragar. Trånga kläder som sitter åt.

9. Fem favoritleksaker.
Leksaker...? Tja, spela sällskapspel är roligt. Titta på film på dvd eller tv. Datorn förstås, jag gillar att spela Betapet eller titta på kartor som Google Earth t.ex. och drömma om platser jag vill besöka. Det är väl som ett slags lek...?

10. Fem personer jag vill ska göra den här utmaningen:
Kom igen, alla som känner sig manade! 


För övrigt kan jag säga att jag är väldigt trött på kylan och längtar efter att vara här istället:

3 kommentarer:

Rajson sa...

Alltid kuloch läsa lite mer om er andra på bloggen.
Har också fått utmaningen, hade glömt bort. Får nog fundera på svaren!

Malin sa...

Vad kul att få lära känna dig lite mer!

Kram

bokhyllan sa...

Den här listan är kul. Jag har också arbetat som förskollärare i många år. Ett yrke som jag trivdes mycket gott med! Vi hade så roligt, mina arbetskamrater och jag.
Senare läste jag till specialpedagog, men har på senare år blivit en liten "kontorsråtta" som tillbringar hen hel del framför datorn. Jag trivs med det och är glad över trevliga arbetskolleger.
Glada onsdagshälsningar! Kram