lördag 17 december 2011

Veckans Fönster

-TRIANGULÄRT- När vi var i Stockholm förra helgen bodde vi på det nyöppnade (i september i år) hotellet Scandic Victoria Tower. En fantastiskt byggnad, ritad av arkitekten Gert Wingårdh, med en fasad hel i glas, där alla fönstren är triangulära.

Det var mörkt och grått när vi var här, så det blev inte många bilder tagna, men här är i alla fall en suddig bild från hotellets lobby, där man kan se triangelfönstren där borta. Jag tyckte det var fint med alla klara färger i inredningen. Och kolla alla vackra amaryllisar som hänger ner från taket!

Mattorna i hotellets korridorer var också triangelmönstrade...I rummet var fönstren stora och triangelformade, jag har ingen egen bild att visa på dem så här är en bild jag fann på nätet, likaså en bild på hur det 35 våningar höga huset ser ut.

Fler triangelfönster hos Susanne!

10 kommentarer:

Pumita sa...

Ser riktigt fräscht ut! Men jag undrar lite över mattan i korridoren... trianglar är väl ok men färgerna får mig att tänka på Finlandsbåtar. ;)

Anonym sa...

det där hotellet ser riktigt flådigt ut, mattan i korridoren vill man nog inte se om man kommer dit efter en kväll ute på krogen :)

larans sa...

Riktigt läckert och verkligen mycket triangulärt där!

Hanna sa...

Wow vilken byggnad, väldigt fräscht och modernt. Mycket trianglar var det också :0)

Jah Hollis sa...

Onekligen en fascinerande byggnad och med ett tydligt triangulärt tema.
Känns lite som om de konkurrerar om uppmärksamheten med detta.
http://www.bellaskycomwell.dk/hotelsite2011/frontpage/?gclid=CO2qjr_Sia0CFSZ0mAodyHe5mA

Ninni sa...

Vad kul att få se det från insidan. Vi åker alltid den vägen förbi när vi varit i Stockholm så utsidan är bekant. Så där fint med alla amaryllisar skulle jag också vilja ha det ;)
Kram Ninni

Susanne sa...

Åh, en arkitektur som verkligen tilltalar mig! Han är duktig den där Wingårdh. Känns som om jag måste åka förbi Kista nästa gång jag besöker huvudstan.

För inte så länge sedan var jag i Hyllie där det uppförts ett köpcentrum han har ritat och som verkligen är speciellt. Emporia heter det och är nog snart klart.

Lottas Fotografi sa...

Vilket läckert hotell!
Önskar dig en riktigt God Jul!
Kram Lotta

LissenTo sa...

Måste ha varit ett fantastiskt fint hotell att bo i, så snygg design.
Det var 1 1/2 år sedan jag var till Stockholm.

Ha en fin adventstisdag. // Lissen

Ps Skulle gärna åka till Portugal igen Ds

Della sa...

Vad det ser fräsch ut. Och mycket trianglar!