lördag 22 oktober 2011

Veckans Fönster

-FESTLIGT-Fönstret är vidöppet ut mot solgasset, men här inne var det svalt och skönt. Bilden är från Ristorante Sine Tempore som ligger i Castiglione di Sicilia. Vi åt världens godaste pasta här, Pasta a la Norma, (pasta med aubergine, tomat och pecorino ost) på de festligt dukade borden. Mmmm, så gott det var.... Castiglione di Sicilia ligger på en kulle i Alcantara-dalen på Sicilien. I den här lilla staden stannade vi efter att ha varit uppe på berget/vulkanen Etna en dag i somras, och åt lunch.
Trånga små gränder mellan de gamla stenhusen, och flera gamla kyrkor såg vi. Från torget mitt i stan ser man Etna långt där borta.
Fler festliga fönster finns hos Susanne!

6 kommentarer:

Rajson sa...

Sicilien låter som ljus musiki mina öron.
Dina bilder bekräftar detta!
Oj vad sugen jag blev på riktigt god pasta!
Ha det gott!

Erik "Semlan" sa...

Att äta god italiensk mat, det är verkligen festligt. :-)
Härliga foton. Etna är imponerande.
Sicilien behöver snart besökas igen, det känns det som. ;-)

Jah Hollis sa...

Det ser ut att kunna vara platsen för en festlig middag.

Susanne sa...

Dukat till fest var det verkligen där på restaurangen. Nåja, i alla fall ser det ut så, men jag vet ju att italienarna dukar så även till vardags. :)

Trots att jag besökt hälften av Italiens tjugo regioner har jag ändå inte hunnit med Sicilien. Måste snart åtgärdas. :)

larans sa...

Det såg väldigt trevligt ut där både på restaurangen och i den mysiga staden...och festligt förstås!

Frida sa...

Vad fint! Jag blir så sugen på att åka till Italien när jag ser dina bilder! :D