lördag 24 september 2011

Veckans Fönster

Ett VALFRITT fönster från ett höstigt Provence:Jag visar det här lilla fönstret idag för jag tycker det är så vackert i sin enkelhet. Små blommor i slitna lerkrukor på fönsterbrädet, det behöver inte vara mer för att det ska bli vackert....

Tänk, idag skiner SOLEN efter det evinnerliga regnandet.
Så härligt!
Vi ska på födelsedagsfirande i kväll, men innan dess ska jag hinna med att njuta av solljuset. Det har varit alldeles för lite sol, och jag undrar hur jag ska klara av hela långa mörka vintern..?
Som tur är väntar en resa till södra Europa i slutet av oktober, då hoppas jag på sol, sol, sol!

Kika gärna på fler fönster hos

13 kommentarer:

Ninni sa...

Åh så charmigt! Tänk att kunna ha krukorna på utsidan av fönstret...
Hoppas du hunnit med att få lite sol på dig idag!
Ha en fortsatt fin helg!

Susanne sa...

Vackert med alla växterna utanför fönstret i stället för innanför. Klimatet är ju lite annat än här i Sverige. Gillar hur man murat in tegelpannorna ovanför fönstret.

Lottas Fotografi sa...

Vilket charmigt fönster! Häftigt med tegelpannorna ovanför.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Lotta

Erik "Semlan" sa...

De har det allt bättre i Frankrike än vi har här. ;-) Ja jag menar med värmen...
Vilket mysigt fönster. :-) Kul med takpannorna inmurade i väggen som skydd över fönstret.
Har tyvärr inte kollat innifrån, men säkert fin utsikt. Tack för din kommentar.

Marie sa...

Ett fantastiskt vackert fönster. Och du är inte ensam om att längta efter sol...Krma

Ninni sa...

Men vad kul att du ska till Portugal! Vart någonstans ska du åka? Vi åker till Faro flygplats igen den 19 oktober och sen bil vidare till Burgau.

Mia sa...

Oh, vilket underbart fönster...!!

Anna tassar in.. sa...

Provence..himmel jag njuter av att du bara skriver det namnet..och till ditt fönster här blir det maximalt välbehag!! Go' tur önskar jag dig då..

Karin sa...

Så charmigt! Härligt att åka till söderns sol. Jag hoppas på sol i Rom om några veckor.

bokhyllan sa...

Fint fönster. Vackert och orginellt med tegelpannorna inmurade i väggen.

Låter härligt med en resa inplanerat. Vi får hålla tummarna för att solen följer med!

Kram.

Elvira Madigan sa...

Längtar söderut så fort jag ser en bild som den här.. Vackert och pittoreskt.

Tack för titten! :)

SigridfraEnget sa...

Jättemysigt!

Jah Hollis sa...

Det var ett väldigt pittoreskt och vackert fönster.