torsdag 20 januari 2011

Läsvärd! Bumerang av Tatiana de Rosnay. Jag har tidigare läst hennes bok Sarahs nyckel, och tyckte mycket om den. Den här boken gjorde mig inte heller besviken. Jag gillar det lättflytande och vardagligt lågmälda språk hon skriver på, och det långsamma tempot som ändå inte blir tråkigt och segt. Boken handlar om familjerelationer och undangömda hemligheter som kommer i dagen, blandat med lockande miljöskildringar från Franska atlantkusten och Paris. Kanske blir det lite väl mycket dramatiska händelser och olyckor, och en del karaktärer i boken var lite för osannolika (Antoines nyfunna kärlek Angele t.ex.) trots det tyckte om den här boken, den kändes på något sätt ändå trovärdig och den hade definitivt förmågan att fånga mig.
Och oj vad jag blir sugen på att åka till franska atlantkusten!!!

Inga kommentarer: