lördag 3 juli 2010

Å, vilken värme....
Termometern visar på över +30 grader i skuggan idag. Värmen är som en vägg, hade det inte blåst som det gör hade det varit svårt att andas. Nu är det för varmt, även för mej som annars njuter av sol och värme. Nä, idag orkar man inte göra mycket. Skönast är att ligga i hängmattan i skuggan under träden med en bra bok....
Sent på eftermiddagen tog vi årets första dopp i sjön. Ljuvligt!
Men.... lite nytta har jag gjort idag, på skuggsidan av huset har jag oljat in ändträna inför grundmålningen. Målningen av huset känns som ett evighetsjobb....

5 kommentarer:

Marie sa...

Mmmmmm så skönt det ser ut där i hängmattan. Jag slappade i hammocken jag ;-). Ja du vännen. Otroligt väder i dag. Nu kl 22.30 är det hela +22 grader ute. Är det inte tropisk natt om det är över 20? Känns i allafall så. Låter som om du har det gott. Semester ännu? Kramar om och tackar för din visit.

Malkin sa...

Jag tycker det låter härligt, inte kan det bli för varmt här i Sverige..NJUT!

Ninni sa...

Det är lika fint väder hemma i Sverige som vi har här i Portugal. Härligt! Det behöver vi efter den långa kalla vintern...även om vi glömt den nu :)
Må så gott!
Kram Ninni

Miss Marie sa...

Så där har det varit de senaste veckorna i München, och det är inte härligt! Det bir liksom föööör varmt, särskilt för en svenne banan som jag! :)

Rajson sa...

Nästan skönt att jag missade dessa heta dagar!Men de tycks komma tillbaka!?
Kanske kan det vara badbart snart för en badkruka som jag!