tisdag 13 juli 2010

Nu har jag semester!
Fyra och en halv vecka ledigt, det ska bli så skönt. De sista dagarna på jobbet har varit väldigt lugna. Vi har i år för första gången öppet på förskolan hela sommaren, det brukar annars vara stängt under fyra veckor vid den här tiden. Därför har vi fått lägga vår semester omlott, för att täcka upp hela sommaren, och lagt schema och fördelat personalstyrkan utefter föräldrars önskemål om semesterledigt. Nu när vi är mitt i semesterperioden, visar det sig att knappt en tredjedel av de barn vi planerat för kommer! Vilket innebar att i går var det tre barn på hela förskolan, och FYRA pedagoger plus en kök-o-städpersonal.
Jag hoppas att det här med sommaröppen förskolan INTE kommer att fortsätta även nästa år. Det blir en mycket dyr barnomsorg för kommunen...Visst är det bra service till barnfamiljer, men det visar sig ju nu att de kan ordna sin barnomsorg ändå under sommaren.

Men nu har jag ledigt! Vakna när man vill, inga tider att passa (förutom flyget när vi åker till Grekland i augusti...), göra vad jag vill, när jag vill....bada, slappa, läsa, springa i skogen, promenera, cykla, åka till havet...

Ja, och så måla då förstås.

3 kommentarer:

Tuvstarr sa...

Hej Ninni,

för mycket arbete är stressigt, men när det är för lugnt så är det också tråkigt. Men när det blir för dyrt för kommunen så var det väl både första och sista gången med sommaröppen förskolan.
Ha en riktigt fin semester. Vädret passar ju hur bra som helst. Hoppas vi får se några vackra kort från Grekland :-)
Allt gott!

Frida sa...

Vad skönt för dig! Grattis på semestern! :D

Pumita sa...

Åh, lyckodig! Att göra som man vill... det är det bästa som finns! :)