måndag 8 februari 2010

Tillbakablick - februari 2009

Hos Helena - Bildbloggerian hittade jag detta tema;att titta ett år tillbaka bland sina bilder och se vad som hände då.

I februari för ett år sen fanns det ingen snö alls, bara lite frost på marken, men det var så kallt att isen låg tjock på sjön. Jag och min man var ute och gick på isen en solig lördag i mitten på månaden, alla hjärtans dag den 14 februari.
I min dåvarande trädgård var snödropparna på väg upp, den här bilden är tagen den 1 februari 2009. I år ligger snötäcket tjockt på marken, inga snödroppar än på ett tag....
(Jag har ju dessutom flyttat, och runt mitt nya hus finns än så länge ingen trädgård alls...bara snö.)

1 kommentar:

Ninni sa...

Men tänk vilken skillnad! Tyvärr har vi så mycket snö så det känns som om vi kommer att få vänta långt in i maj innan vi får se några vårblommor. Och det fortsätter att vräka ner snö här.
Vad fint det ser ut i ert nya hus. Vilken härlig utsikt över gärdsgård och röda små hus. Visst är det med blandade känslor man lämnar ett hus där man bott så länge och lagt ned så mycket arbete i. Men samtidigt är det dags att göra något nytt och få lite tid över för andra intressen. Jag tror att det kommer att bli bra att flytta även om det känns lite jobbigt emmellanåt.
Må så gott!
Kram NInni