söndag 21 februari 2010

SNÖ, SNÖ, SNÖ.....
En otroligt massa snö....Det snöade hela dagen igår, och har fortsatt även idag stundtals. Men emellanåt har solen visat sig i dag också, snön glittrar och det är ca 10 minusgrader. Vackert...men jag är lite mätt på snö just nu och skulle gärna vila ögonen på något grönt istället för allt vitt! Det är svårt att föreställa sig att det ska vara vår om en månad ungefär...
Vi trotsade snöyran igår och gick ut i snön.
Man kan knappt se våra bilar bakom snövallen...Vi kom faktiskt inte ut igår, vägen här utanför plogas inte, men idag har mannen och sonen skottat bort det mesta så i morgon ska jag kunna köra till jobbet hoppas jag.
Men den här bilen lär få stå ett tag till...Idag på eftermiddagen sken solen. Jag var ute en stund, men det var bitande kallt.
Stackars småfåglar i snön och kylan...Vi har hängt ut mat till dem, men de tycks inte gilla talgbollarna alls, de har hängt här sen vi flyttade hit.

6 kommentarer:

Malin sa...

De gillar inte våra talgbollar heller, maken läste i ngn tidning att det var för dålig kvalitet på talgbollarna att det är därför fåglarna ratar dem, talgbollstillverkarna skyllde på kylan.

Vem som har rätt vet jag inte..

Fina bilder även om man är lite less att se snö...

Della sa...

Nu är det nästan övermäktigt mycket snö. Vad ska man göra?

Pumita sa...

Om man nu ska försöka se det positivt så blir det ju väldigt vackert på bild och så är det roligt för barnen... men jag har svårt att övertyga mig själv. :)

Marie sa...

Ja hujedamej vad snö vi fått i år. I hela landet dessutom. Positivt dock nu när sportloven är i gång. Härliga vinter bilder. Ha en fin vecka Ninnie.

Freedomtravel sa...

Fina bilder och verkligen vackert! och ändå är jag bara trött på snön nu... Och trött på att sitta ensam på alla möten för att kollegorna inte lyckats komma till jobbet...

Erik sa...

Trevlig blogg du har. :-) Hittade hit via veckans fönster. Oj vad mycket snö! Fina foton. Kan nämna att vi haft en massa snö även i Stockholmstrakten, men nu har det töat ett par dagar och snön har krympt. Ha en bra vecka!