fredag 15 januari 2010

Veckans Fönster

Veckans fönster är valfritt, och då väljer jag ett varmt fönster från Chania, Kreta. Jag längtar fortfarande efter värme....

Speciellt efter idag, då jag suttit i en iskall möteslokal hela dagen. Vi fick ta in extra värmefläktar , men det blev inte särskilt varmt ändå!
Jag är utvecklingsamordnare för vår förskola, och idag har jag varit på ett möte med kollegor från de andra förskolorna i kommunen. Mötet var förlagt till en hotell och konferensgård som ligger jättefint vid en sjö. Det var så vackert på morgonen när jag åkte dit, solen gick upp och himlen var helt molnfri, snön gnistrande vit. Men under förmiddagen sen så hopade sig molnen och det blev en mulen och grå dag med bara ett par minusgrader. Syftet med mötet var att börja arbeta fram en plattform för hur vi ska arbeta med matematik i förskolan. Intressant och roligt, samtidigt som det kan kännas lite övermäktigt då vi i dagarna fått utöka antalet barn på förskolan.
(Vi har just nu 32 barn på storabarnsavdelningen (med 4,5 personal + 1 resurs för ett barn med speciella behov) och 17 barn på 3 pedagoger, samt 15 barn med 2,80 pedagoger på de två yngrebarnsavdelningarna).


Så här kallt och snöigt såg det ut genom bilfönstret när jag åkte hem på eftermiddagen. Fler fina fönster ser du hos Susannes fotoblogg, klicka dig vidare HÄR!

8 kommentarer:

Marie sa...

Vackert fönster, och vi är väl många som längtar efter värme..har två kollegor som flyger till Cuba idag eller om det var i morgon.

Tänker lite på vad som skriver om ditt jobb..just det där att man har så mycket man önskar att göra, så många spännande tankar och nya idéer, samtidigt som man ser antalet personer som ska jobba..ibland undrar man hur man ska få det hela till att gå ihop.

Önskar dig lycka till, och en strålande helg! Kram

Della sa...

Härligt inbjudande ser det ut ditt fönster.

Anonym sa...

Fina foton trevlig blogg. Personaltäthet på min förskola
44 barn 6 pedagoger äldrebarn, 3 pedagoger 17 yngrebarn. Känns svårt att få till det med allt som ska göras enligt vårt uppdrag.....

Hälsningar Carin

larans sa...

Vackert och mycket typiskt grekiskt (kretensisikt fönster). Vilken kontrast mot vintern och kylan här i Sverige nu.

Susanne sa...

Vad jag längtar efter värmen när jag ser ditt fönster med de vackert blå luckorna vidöppna och pelargonerna hängande.

Jah Hollis sa...

Vacker färgkombination som ramar in det fönstret.

Miss Marie sa...

Oj då! Det var få vuxna på många barn! Jag fattar inte hur ni orkar?! Kommer ni ens ihåg alla barns namn?! Cudos till er!

Fint fönster!

Ninni sa...

Vilket underbart fönster! Såna härliga färger!
Precis som du så längtar jag så efter våren även om temperaturen här hos oss är bra mycket behagligare nu, bara strax under noll, -2 idag.
Nog låter det krävande att försöka hinna med matematikundervisning i förskolan...