söndag 6 december 2009

Julpyssel...
Sonen T och svärdotter E sprider julstämning i huset. En intensiv doft av pepparkaka spreds i hela huset under gräddnigen igår kväll. Idag har huset varsamt monterats ihop, och titta vilket fint PEPPARKAKSHUS det blev!
Mera julmys blir det idag, då vi ska åka till min svägerska i Göteborg på adventsfika.


Igår såg vi på den andra filmen i Millenium-trilogin,
Flickan som lekte med elden.
Jag blev faktiskt lite besviken, för den kändes ganska tunn jämfört med hur jag minns boken, som jag tyckte var bra. Michael Nyqvist som ju är en av de bättre skådespelarna i filmen, var inte med så mycket, Noomi Rapace var med desto mer och var väl ok, men inte mer. Däremot tyckte jag att Paolo Roberto som har en liten roll i boken och filmen gjorde ett bra jobb med tanke på att han inte alls är skådespelare!
Vi hade väl tänkt att se filmen på bio, nu blev det tyvärr aldrig av, så vi köpte filmen på DVD på Ica igår....(Du får låna den när vi ses nästa gång, lillasyster!)

3 kommentarer:

Nukke sa...

Härlig Pepparkakshus!!!!Så lätt att göra bara man börjar och gammal traditionel juldecoration också !!!! o smakar bra :)

Malin sa...

Va bra! Då kanske vi kan försöka se trean sen på bio!
Fint pepparkakshus!

Miss Marie sa...

Härligt med pepparkakshus!

Jag vill också se flickan som lekte med elden! Skulle köpa den på dvd, men den finns inte med engelsk text, så då kan inte maken se den, så då blev det inget köp!