måndag 21 december 2009

Isande kalla vinterdagar, den mjuka snön glittrar i den bleka vintersolens sken, det knarrar ljudligt under vinterkängorna på min korta eftermiddagspromenad vid sjön. Så vackert det är! Men alldeles för kallt för mig...jag tycker inte om att frysa, och det gör man ju nu. Hur mycket man än klär på sig. Brrrr! Och tänk så kallt det måste vara för de små änderna som simmade omkring vid strandkanten.

Inomhus har granen blivit både klädd och avklädd...Den lyste så fint, nyklädd och grann i lördags kväll. Men i söndags förmiddag gav julgransbelysningen upp. Så, iväg till affären för att köpa nu ljusslinga, och av med allt pyntet för att bli av med de gamla ljusen, (jo dem satte jag ju i först, och det var lite svårt att trixa ut sladdarna bland kulor och glitter!) och så på med allt igen. Tadaaa! Nytt ljus i, och så står granen så grön och grann i stugan igen!

Nu ska jag bara jobba EN dag till, sen är jag ledig till den 4 januari. Så skönt det ska bli!

3 kommentarer:

Rajson sa...

Det var verkligen isandet vackra bilder. Har också bara en dag kvar på jobbet, så skönt att få varva ner!
Ha det gott!

Malin sa...

Så många fantastiska bilder du bjuder på idag!

Kram o GOD JUL!

Marie sa...

Så fin till ängel var. Och jag håller med dig, vackert är det, men oj vad kallt. Så nu blir det mest tid inne. Kram