torsdag 26 november 2009

På söndag är det första advent, det kom väldigt plötsligt på tycker jag...
Tiden går så fort, dagarna bara susar förbi, jag tycker att jag bara rusar runt hela tiden, alltid huvudet fullt och massor att göra.
Igår gjorde jag en pepparkaksdeg, med tanken att baka pepparkakor i dag. Men nu är det kväll, och jag hann inte med något bak idag...Det får bli i morgon istället!

När jag åkte hem från jobbet idag gick jag in i byns mysiga blomster-och inredningsaffär, jag skulle köpa ljus till adventsljusstaken.
Åh, så mycket fint det fanns i affären, jag blev helt överväldigad av mysig julstämning och julkänsla! Jag blev så inspirerad av allt fint jag såg, att jag gick därifrån med en hel kasse full med enris, hyacinter, frostiga äpplen, vackra band och spetsar, och lite annat smått och gott.

Så istället för pepparkaksbak har jag gjort en dörrkrans, pyntat adventssljusstaken, gjort hyacintplanteringar, och så var jag ner till källaren och hämtade upp stjärnor och elljusstakar, hängde upp de julröda blommiga gardinerna jag köpte förra året i köket, plockat fram några av mina änglar från skåpet...Julfint blev det!
Men tyvärr för mörkt och trist att fota nu ikväll, kanske blir det någon bild i morgon.

Det här är mina franska änglar (en gammal bild) som fick komma fram idag. De kommer från Avignon.

1 kommentar:

Miss Marie sa...

Åh, vad härligt! Jag julpyntar inget här, eftersom vi är borta hela julen, men det ska bli så härligt att komma hem till mamma i helgen o få insupa lite julatmosfär! :)