måndag 7 september 2009

Skyltfönstret jag visar i Veckans Fönster
sitter på A Petersens bageri i Den Gamle By i Århus i Danmark. Här inne kunde man köpa gammaldags kakor och bröd. Kringlorna smakade jättegott!
Idag har vi varit på begravningen för farmor/svärmor. Det var en fin begravning, jag tror att den blev precis så som farmor velat ha den. Begravningar är ganska jobbigt, och det känns skönt att det är över. Nu känns det dock ännu mera tomt nu än innan begravningen. Farmor är verkligen borta nu, hon kommerinte tillbaks....Men hon finns förstås alltid kvar hos oss ändå, i alla våra minnen.

I morgon ska jag jobba halva dagen.
Sen ska jag hem och packa, för på onsdag morgon åker jag och min syster till Prag!
Det ska bli skönt att resa bort några dagar. Och spännande att se Prag, en stad och ett land jag aldrig varit i tidigare.
(bild lånad från nätet!)

3 kommentarer:

Johanna sa...

Vad härligt med Prag-resa!! Hoppas att ni gillar stan lika mycket som jag gjorde. :)

Tuvstarr sa...

Det är ju alltid svårt att ta avsked av någon närastående. Önskar er en trevlig resa till Prag ändå.
Hälsningar från Tyskland.

Miss Marie sa...

Härligt med en resa efter tråkigheter. Även fast man vet att döden är en del av livet så är det alltid lika svårt. Hoppas ni får en trevlig resa!