torsdag 17 september 2009

Prag!Vilken stad...en pärla.
Så mycket vackert att se, mängder av vackra gamla hus, tinnar och torn, ståtliga kyrkor och vita kloster, branta backar, trånga gränder, röda spårvagnar, vackra broar, kullerstensgator överallt, lummiga, lugna parker,

mysiga affärer fyllda med marionetter,
ryska dockor,
handmålade ägg,
pampiga affärer med gnistrande böhmisk kristall...

Konstnärer som satt och målade av sin vackra stad.

Vi har gått och gått och gått...vilat fötterna ibland på en parkbänk och njutit av vacker utsikt...

Karlsbron, så vacker i den ljumma septemberkvällen,
floden Vltava som stilla flyter genom staden, och så Pragborgen som lyser som ett sagoslott högt där uppe på kullen....

Å, härliga dagar hade vi i Prag.
Prag är en helt enkelt en underbar stad, här fanns något att fota överallt, kameran är fylld med bilder...!

Nu är jag tillbaka i verkligheten igen, med intensiva arbetsdagar och fullt upp med allt igen.

Det händer mycket här just nu.

9 kommentarer:

Marie sa...

Prag är en stad som jag ännu inte har fått besöka, men har hört så mycket gott om denna vackra gamla stad. Så staden ligger på min lista över platser jag vill besöka, och dina bilder gjorde min längtan starkare.

Hoppas du mitt i den hektiska vardagen, kan ta dig en paus då och då..

Kram

Pumita sa...

Underbara Prag-bilder! Du ser ut att ha haft det toppenbra! *suckar avundsjukt* :)

Malin sa...

Men åhh vad du reser mycket!!! Jag blir grymt avis på din Pragresa, dit vill jag sååå gärna!

Jättejättejättefina bilder!

Trevlig helg!

Ninni sa...

Tyvärr, tyvärr har jag aldrig varit till Prag. Både maken och dottern tycker sååå mycket om den stan. Jag måste bara komma dit snart. Det ser ju jättemysigt ut på dina bilder! Men jag måste också rekommendera Lissabon! En underbar stad! De gamla delarna är såå mysiga. Dessutom har de också de gamla spårvagnarna som jag ser finns även i Prag.
Ha en skön helg!
Kram Ninni

Della sa...

Det ser verkligen jättefint ut!

hugan sa...

Men vad du reser och far ;)
Det ser verkligen jättefint ut! Det är väl rätt billigt där också eller?
Hoppas du får vila upp dej under helgen nu!

Sanna sa...

Kan bara hålla med - Prag är en underbar stad.

Miss Marie sa...

Åh, vilka bilder! Jag vill gärna till Prag också. Nu bor vi ju bara 3 timmar med bil från Prag, så det gäller nog att passa på nu! Du har verkligen inspirerat!

Susanne sa...

Åh vad fina bilder som gör att jag längtar tillbaka till underbart vackra Prag. Känner igen så mycket. Två gånger på senare år har jag varit där och trivts med alla de fotomotiv som det riktigt kryllar av där.