onsdag 3 juni 2009

Idag är det den 3 juni och precis en månad kvar tills jag åker till Kreta.
Det ska bli så skönt....
Det blir mitt tredje besök på denna grekiska ö. Vi ska slappa och ta det lugnt, njuta av sol och bad, äta gott, men också se oss omkring lite grann.
Har tänkt hyra bil ett par dagar, och kanske moped någon dag också.
Mmm, jag längtar!

Bilder från mitt senaste besök på Kreta, i juli 2006.
Jag har varit på en konferensgård idag, några mil härifrån, tillsammans med ett gäng andra kollegor från olika förskolor i kommunen som är med i den s.k. pedagogiska utvecklingsgruppen. Vi har planerat för kommande termins förändrings- och utvecklingsarbete, och utvärderat året som gått. Det var en givande och trevlig dag på en vacker konferensgård som serverade underbart god mat. Grillbuffé med allt möjligt gott, och så ett fantastiskt gott hembakt bröd till. Men att sitta ute i den vackra trädgården var inte att tänka på, det har blåst jättekallt idag! Vilken skillnad från tidigare i veckan. Hoppas värmen kommer tillbaka snart!

2 kommentarer:

Marie sa...

Kreta låter skönt :-)
Ja det bara viner runt öronen här också. Och regnar :-(

Marie sa...

Blir bara så sugen - har själv varit på Kreta två gånger, men nu är det länge sedan sist. Greklands ö-värld är väl något av det vackraste. Kram