söndag 29 mars 2009

FOTOTRISS

En stad eller en ort (gissa vilken)
är temat i denna veckas FOTOTRISS.
Här är mina tre bilder.
De som läser här förstår nog genast vilken stad det är, eftersom det är en stad som jag nyligen besökte. (En liten extrabild...!
Den här bron från 1300-talet går över floden Arno. Bilden ovanför är tagen PÅ bron Ponte Vecchio, där finns en massa guldsmedsaffärer....)Det är nog inte så svårt att gissa vilken stad det är, den är ju ganska känd, och ligger i Italien.
(HÄR finns svaret på vilken stad det är.)

17 kommentarer:

Della sa...

Vackra bilder från staden!
Jag känner igen den från bilderna och så har ju du berättat om den.

Bodil sa...

Jag kan inte veta vilken stad det kan vara, men fina bilder är det i alla fall =)
Ha de gott/ Bobo

Irrhönan sa...

Italien nånstans med tanke på skyltarna... Vet inte var!

Mittenbilden ser spännande ut...

Pumita sa...

Ja, jag känner igen kupolen och minns alla dina andra fina bilder också. :)

Ninni sa...

Jag är nog ganska säker jag också, vi bodde nära katedralen när vi var där...

hugan sa...

Kan det möjligen vara Toscana...?

Vackert värre i vilket fall!

Monkan sa...

Nej jag vet inte var det är men gillar bilderna. Bild två supermysig, jag älskar gamla hus, bild tre häftig vy.

Amanda sa...

Svårt att veta vilken stad i Italien du visar oss. Det är vacker och ser inbjudande ut. /Amanda

Bitten sa...

Jättefina bilder. Väldigt populärt att åka dit nu. En dag vill jag också uppleva denna stad.

Cattis sa...

ååå, Italien. Dit vill jag åka.
Har aldrig varit där, men SKA dit någon gång. Så är det bara :-)

Kram
Cattis

Rajson sa...

Ja den här staden står högt upp min långa lista av ställen jag gärna skulle besöka.
Har kikat genom dina andra foton från Toscana, vilken härlig resa du tycks ha haft.Tänk att få tjuvstarta våren så där!
Ha det gott!

Nilla sa...

Underbara bilder. Fuskade lite och läste längre ner så nu vet jag vilken stad det är.

Bosse sa...

Underbara bilder som får mig att längta till Italien, ett land som jag aldrig besökt, om man bortser från Sicilien då, för där har jag varit, men aldrig på fastlandet.
Och visst är det Bangkok på mina bilder, du gissade rätt.
:-)

Malin sa...

Eftersom jag nyligen kikat in här så visste jag svaret. Roligt att få se fler bilder från den fantastiskt vackra staden.

Kram

NatureFootstep sa...

nog känner man till den, men inte kommer jag ihåg namnet. :(

Fotsteg i Rabatten sa...

Bron har man ju sett, sen gillar jag formen på trädet. Och att kronan är helt "uppe i det blå".

B i r g i t t a sa...

Härliga bilder och fina miljöer du valt :)