tisdag 10 februari 2009

Jag slutade tidigt idag, 13.30, det gör jag alltid på tisdagar.
Oftast är det något inbokat just den här eftermiddagen, men inte idag. Härligt att komma hem tidigt, och inte ha en massa jag måste uträtta eller göra. En avkopplande eftermiddag utan att göra någonting alls...skönt.
Och så kunde jag gå ut på min powerwalk medans det fortfarande var ljust ute! Efter den härliga promenaden fick jag en extra energikick, och satte igång att baka bröd. Det var ett tag sen jag bakade.
Å, jag gillar att baka, det är något speciellt med att stå och knåda en varm deg, känna doften av nygräddat bröd....Det blev ett grovt bröd ur den här underbara boken; "Kärlek, oliver och timjan" av Anna och Fanny Bergenström. Brödet är inte riktigt klart än, står i ugnen och gräddas nu.
Jag lagad en god fiskrätt till middag idag. Titta in HÄR, där finns receptet!

3 kommentarer:

Ninni sa...

Vad mysigt det låter...Vet du, det där är den enda kokbok jag packade ner när vi flyttade hit. Jag gillar verkligen Annas matlagning och bak. Råsunda special är ett bröd som vi bakar titt som tätt och tröttnar aldrig på det.
Själv har jag försökt mig på bak också, ett bikarbonatbröd liknande det du har bland dina recept. Vi får se hur det blev:)
Kram Ninni

Rajson sa...

Även för mig är denna kokbok en storfavorit ihop med "Annas kokbok".
Tittar inte i några andra nu för tiden.Räcker långt.Och vilka bilder!!!!Blir så sugen!
Snöar lite men ljuset är tillbaka!
Visst är det skönt när det finns lite ljus kvar efter mina långa dagar!

Marie sa...

Vilken härlig eftermiddag du haft idag. Kan tänka mig att det doftar underbart hos dig efter bakningen. Jag har en liten utmaning till dig att hämta hos mig, om du vill.

http://carpediemmie.blogspot.com/2009/02/fjarde-mappen-fjarde-bilden.html