måndag 12 januari 2009

Nu är det riktig vardag igen, helgerna är definitivt över. En mörk och grå måndag har det varit, regnet har öst ned. Då känns det uppiggande och roligt att starta veckan med ett biobesök!
Ikväll ska jag gå och titta på den här filmen:
Hoppas den är bra!
För övrigt tror jag att det kommer att bli en tuff vårtemin. Det är neddragningar och åtstramningar i budgeten för skola-barnomsorg, vilket innebär att vi får två extra barn i gruppen. Alltså sammanlagt 17 barn, 1-4 år gamla.
På tok för många.
(Speciellt med tanke på att vi just nu bara har två fyraåringar, resten är yngre.)
Men, vad gör man?
Man gör så gott man kan, och försöker se det positiva ändå...
För barnens skull.

2 kommentarer:

Marie sa...

God kväll. Hoppas filmen var bra. Den står på min biolista också. Jag läste boken förra sommaren och den var riktigt ruggig. Så´na böcker gillar jag. Sitter just nu och kikar på Guldbagge galan och filmen har ännu så länge fått 1 bagge, för bästa regissör. :-)
Tungt med åtstramningarna inom barnomsorgen. Likadant i Stockholm. Har inte små barn längre, men jag var och är fortfarande mkt tacksam mot förskollärarna. Ni är såååå viktiga, duktiga och sliter så för att barnen i de allt större grupperna ska ha bra och drägliga dagar. Sträck på dig Ninnie!

Ninnie sa...

Marie; Å, vilka rara och uppmuntrande ord, tack!!!
Det är många gånger ett tungt, ansvarsfullt och slitsamt arbete, men all den positiva respons man får varje dag från barnen (och deras föräldrar) gör att man ändå älskar sitt jobb och gör sitt yttersta för de små. De är ju dessutom vår FRAMTID!
....och filmen var bra, annorlunda, men bra!