söndag 21 december 2008

Den sista månaden har jag inte varit ute på mina "power-walks". Det har inte känts så inbjudande att ge sig ut i mörker och regn på kvällarna. Men i dag på morgonen vid 8-snåret gick jag iväg på min runda. Det var så vackert ute, himlen var ljusblå och lite rosa, molnfritt. Vattnet i vattenpölarna på vägen hade en tunn isskorpa, frosten glittrade i gräset. Jaa, faktiskt har vi sett solen idag!
Men igår vräkte regnet ner. Mannen och jag var och handlade de sista julklapparna. Massor av folk, ganska tröttsamt...
Efteråt packade vi upp granen, och klädde den. Julstämning!

6 kommentarer:

Rajson sa...

Det är nästan att jag kunde skrivit din text idag!
Tog också en lång härlig morgonpromenad i morse innan frukosten i SOL!
En sväng på stan(det var knôkat-alla skulle tydligen se på Scots så vi åkte hem!)
Det blir en lugn jul här-endast ena dotter är hemma.den lilla är och jobbar i Österrike.
Hoppas ljuset stannar kvar över julhelgen!
Ha det gott!

Marie sa...

Hej. Visst var det vackert idag och uuuunderbart att få se solen. Nu går vi mot ljusare tider äntligen. Kram och God Jul.

Poppins sa...

Jag kan inte heller lockas ut på några promenader i vintermörkret. Här bara regnar det hela tiden, såg dock solen ett litet tag idag.
Önskar dig en riktigt god jul!
kramar från Poppins

Tuvstarr sa...

Har också varit ute i morse - för att köpa frukostsfrallor :-)
Julgranen kommer att packas upp i övermorgon, ser fram emot doften i rummet...
natti natti.

hugan sa...

oj vad härligt det lät! själv har jag denna morron motionerat med snöskottning! Vad härligt att julemys stämmingen infann sig med granens ankomst! Kramar.

Anonym sa...

Skönt att höra att jag inte är den ende som packar upp granen!!

Kikar in för att önska dig en riktigt GOD JUL!

Tar nu bloggledigt några dagar.