lördag 29 november 2008

Ute är det mörkt, grått och regnigt. Den lilla snön som kom har försvunnit. Men inne har jag plockat fram alla mina adventsljusstakar, stjärnor och några favoritänglar. Julgardiner, nya för i år, är uppsatta i köket. Mysigt! Det är ju första advent i morgon. Tiden går fort, snart är det jul!
Det har varit en stressig vecka, som vanligt. Igår efter jobbet körde jag ner till Göteborg, yngste sonen skulle ta tåget till Helsingborg och hälsa på en vän över helgen. Vilket kaos det var i Göteborg! Det tog mej nästan en timma sammanlagt, att först ta oss igenom stan till stationen, och sen ut ur centrum igen. Och sen resten av resvägen då. Så det var sent innan jag kom hem och kunde göra lite adventsfint. Sen tittade vi på "På spåret", och drack lite vin i TV-soffan, och blev sååå trötta....

Idag kommer äldste sonen J och svärdotter F hem, stannar över helgen. Mysigt!
På söndag blir det besök på en julmarknad.
Önskar alla som läser en härlig Första advent-helg!

4 kommentarer:

Rajson sa...

Göteborg i fredagsrusning är ingen höjdar.Det är då jag är glad att vi bor på "landet".
Känner igen det där med barn som kommer och går.
Lillan flyger till Alperna på måndag för att jobba hela säsongen!
Den stora bor hemma på veckorna då hon gör praktik här uppe, annars är det GBG som gäller.
Är dom lyckliga så är jag lycklig!
Imorgon ska vi ha lite "mini-jul"med mormor o morfar och tjejerna.
Ha det gott!
(Snitt aryllisar är suveränt.Man köper dom i knopp och så blommar dom så fint i två veckor!prova att hänga dom upp o ner.Fyll i lite vatten i skaftet först!)

Monica sa...

Snön har försvunnit här med och visst är det tråkigt ;(. Hoppas hoppas att den kommer tillbaka.
Trevlig första advent
Tjingeling
Monica

Tuvstarr sa...

Hej Ninni, så fina bilder!
Här har snön försvunnit också, men jag hoppas att vi få en vit julfest.
Jag har en Award för dig.
Ha det bra.

Anonym sa...

Det är så kul att kika in på alla fina bloggar och njuta av allt adventsmys! Jo jag gillar julpynt!! :)

Adventsljusstagken m blockljus är jättefin!!!

Kram!