tisdag 4 november 2008

Novembermörkret är här....sen vi ställde om klockan till vintertid har dagarna verkligen blivit mycket kortare. Det blir mörkt redan vid halv fem på eftermiddagen. Att ge sig ut i mörkret på min motionsrunda är ganska segt just nu ska jag erkänna....men jag gör det. Inte så ofta som jag tänkt, men jag är nöjd om det blir ett par -tre gånger i veckan i allafall.
November är en grå och trött månad tycker jag, den kunde jag med glädje hoppa över. Fast....man kan ju krypa upp i soffan med en bra bok, dricka te och ta det lugnt. Det är väl det man ska göra i november. (Men-om sanningen ska fram-hur ofta gör man det?)

2 kommentarer:

Poppins sa...

Håller med om att november är en grå månad. Det är tanken på advent och alla ljusen som håller en uppe.

Har en liten utmaning till dig...

kramar från Poppins

Miss Marie sa...

Visst är det grått! och inte är det roligt när det blir mörkt tidigt... Det gäller väl bara att krypa upp i den där soffan ibland!