torsdag 13 november 2008

Jag har fått en utmaning, från Poppins. Så jag tar tag i den nu! Man ska berätta sju saker om sig själv. Här kommer de:
1. Jag är väldigt hundrädd, lider av hundfobi. Är alltid rädd för att stöta på lösa hundar under mina promenader/springrundor.
2. Alla mina barn är födda med kejsarsnitt, de två första med akut katastrofsnitt, den siste med ett planerat kejsarsnitt när jag var vaken. Det var en fantastisk upplevelse efter de första chockartade och kaotiska förlossningarna!
3. Jag är synestetisk, d.v.s. ser dagar, månader, namn, o.s.v. i färger och mönster.
4. Att skilja på höger och vänster är jättesvårt för mig. Måste alltid tänka efter vilket som är vilket.
5. Jag samlar på änglar.
6. Envis är jag, och vill alltid avsluta/slutföra det jag påbörjat.
7. Jag har träffat kungafamiljen.

Så ska man skicka denna utmaning vidare, men jag har sett att den snurrat runt på flera olika bloggar jag läser, så jag fuskar lite och lämnar det fritt till vem som vill att anta denna utmaning.

5 kommentarer:

hugan sa...

Ojsan hundfobi..! Själv har jag ormskräck..intressant det där med att du ser färger och mönster! Hur det nu funkar!?

Ninni sa...

Roligt att få¨veta lite mera om människan bakom bloggen:) Det där med höger/vänster hade jag ju kunnat ta upp också...precis lika för mig. Men du, jag kan trösta dig med att vi är jättemånga kvinnor som lider av det.
Tack för födelsedagshälsningen! Kram Ninni

Smulan sa...

Jag är också en av dem som glider om kring och läser om denna utmaning och det är kul för man ser att man är inte så ensam om dit och dat.

Ha en härlig helg
Smulan

Della sa...

Höger eller vänster... finns inte en chans att snabbt kunna veta vilket som är vilket.
Roligt att få veta lite mer om dig.

Anonym sa...

Kul att få veta mer om dig!! Jag har oxå alltid haft lite svårt m höger o vänster.