lördag 8 november 2008

Bananplantan som jag visar här nedan växte i trädgården till det lilla familjehotell vi bodde på när vi var på Lefkas, Grekland. I trädgården fanns alla möjliga olika träd, buskar och blommor. Fikon, granatäpple, citron.....och så oleander som var helt översållad med blommor. Det var så vackert mot det blå havet, hotellet låg alldeles vid strandkanten. Restaurangen, som bara hade sittplatser utomhus, där vi åt frukost, och helst också lunch och middag, -de serverade otroligt god hemlagad mat!-hade den här utsikten:Vacker eller hur? Tyvärr är det en dålig bild när jag visar den här, för den är tagen med vanlig kamera. Och jag har ingen scanner, utan har bara fotat av det.

Det här var en helt underbar resa, Lefkas är en fantastiskt vacker ö och vi bodde så bra på det lilla familjehotellet alldeles vid vattnet i en liten by. Det kändes som om vi bodde hemma hos dem, inte på hotell...Jättemysigt!
Jag hade både vanlig och digital kamera att fota med då. Den vanliga använder jag inte längre, det är så mycket enklare med digitalkamera, när man ser bilderna på en gång och kan ta hur många som helst!

4 kommentarer:

Anna L sa...

Åååå vilka fina bilder. Jag vill ha sommar NU!!

Miss Marie sa...

jag håller med, visst är digitalkamera bättre än vanlig kamera! jag älskar min digitala systemkamera, en sån kan jag rekomendera!

och ´det skulle inte vara helt fel att sitta vid det där bordet och njuta av frukosten...

Anonym sa...

Jag längtar tillbaka dit, vore härligt att åka till Grekland igen, här i Israel (Tel Aviv)är det visserligen 28 grader varmt men inte så vackert som på Lefkas. Längtar efter dig:-)

Ninni sa...

Det ser helt fantastiskt ut...jag skulle kunna tänka mig att bo så. Ja, visst är det en fantastisk uppfinning digitalkameran. Passar mig oerhört bra som inte tycker om att vänta på resultatet.
Ha det bra! Kram Ninni