lördag 1 november 2008

-5,5 grader var det kl 5.15 i morse, mörkt och alldeles stjärnklart , när jag körde min man till flygplatsen. Han är nu på väg till Tel Aviv i Israel, (för jobbet) och ska vara borta i två veckor. Alldeles för länge tycker jag... Hoppas tiden går fort. Jag har varit i Isreal en gång för lääänge sen, jag var arton år då och åkte till Israel i mitten på januari månad tillsammans med en kompis. Vi bodde i Nethanya vid kusten ett par veckor. Hälsade på en annan kompis som jobbade i Israel då, och reste runt i hela landet, från norr till söder. Det var inte svårt, för det är ett litet land med korta avstånd. Det är längesen nu, och de foton jag har är av sämre kvalitet och dessutom undanstoppade i en låda i källaren nånstans. Jag tyckte att Israel var ett mycket vackert och kontrastrikt land, grönt och kuperat, sjöar och floder, apelsin och citronlunder, städer med både nytt och gammalt som t.ex. Jerusalem, långa stränder vid ett blått medelhav och längst ner i söder sand, berg och öken. Jag skulle gärna åka tillbaka någon gång.

Nu är det allhelgona helg. Vi brukar fira den genom att samlas hemma hos mina föräldrar med mina syskon med familjer, vi besöker kyrkogården och tänder ljus på min systers grav och så brukar min mamma bjuda på något gott efteråt.

Ha en skön helg!
(bild från internet)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad länge han blir borta gubben din. Synd att du inte kunde följa med. Ja Israel är säkert ett vackert land. Hoppas du får en mysig helg med din familj.

Miss Marie sa...

men tänk vad härligt det kommer vara när mannen kommer hem sen igen! :)

tråkigt att höra att din syster gått bort, antar att hon inte var alltför gammal? vad mysigt att ni träffas hela familjen och umgås och kommer ihåg din syster tillsammans. hoppas ni haft en bra helg.