lördag 20 september 2008

Höst i trädgården!
För ett par veckor sen såg den kinesiska kärleksörten ut såhär;












Idag blommar den för fullt.















Höstanemonen är en av de vackraste och skiraste höstblommorna tycker jag. Så söt!















Hortensian som från början var blå har fått höstfärg den med;
Och höstastrar har jag i en kruka, de har sån härlig rosalila färg!

Idag har jag och mannen varit och köpt present åt svärdotter F som fyller år den 22 september. Imorgon ska vi till Trollhättan och gratulera henne. Hoppas hon blir glad! Presenten vi köpte skulle jag vilja ha själv...(Kanske mannen fick en idé inför julen som ju kommer om några månader...?)

4 kommentarer:

Ninni sa...

Vilka vackra bilder! Hortensian är ju otrolig! Brukar du torka dem? Tror du han kommer ihåg ända till jul eller är han duktig och skriver upp:-) Min har en förmåga att aldrig komma ihåg eller ens förstå vinken...
Kram Ninni

Anonym sa...

Härliga blomfoton, här är det bara höstigt i trädgården.. Fantastisk bild du visade i Ordlös onsdag, jag skulle gärna vilja veta mer om den, vart är den tagen. Jag tycker den är jättecharmig.

Åsa sa...

Underbart vackert!

Anonym sa...

Har du så mycket vackra blommor i din trädgård nu!? Mycket tjusigt...