söndag 31 augusti 2008

Vi köpte ju ett vitrinskåp för ett tag sen, det blev så bra.
Då ville jag ha några nya gardiner i fönstret vid matbordet, och letade i min gardinlåda. Där fann jag ett par gamla gardiner som jag nästan glömt att jag hade. Köpta för säkert fem år sen eller mer tror jag. Men de blev alldeles perfekta nu! Blårutiga, långa gardiner, med mörkt plommonröda band att knyta upp dem med i gardinstången. Det blev så bra! Ser lagom ombonat och höstlikt ut tycker jag. Tänk vilka fynd man kan göra ibland!
Ååå, vilket härligt väder det har varit den här helgen! Sol och varmt. Fast idag är det mest moln, men varmt ändå. Jag har (som vanligt på lördagar) städat, tvättat, handlat o lagat mat. Men också hunnit med att läsa, jag har börjat på en ny bok som jag har svårt att lägga ifrån mej.
Eftersom det är söndag idag blir det biokväll! Jag ska gå och en film som heter Fjärilen i glaskupan. Verkar lovande...

Inga kommentarer: