tisdag 19 augusti 2008

Jag var på bio igår med min syster. Vi såg No country for old men, bröderna Coens senaste film. En riktigt bra och otroligt spännande film med annorlunda och väldigt duktiga skådespelare. Varenda replik var genomtänkt, texasdialekten underbar, tidsandan (1980) perfekt och att filmen inte innehöll någon musik gjorde att filmen fick en mycket speciell och krypande spänning. Skådespelarna var mycket trovärdiga, som t.ex. Tommy Lee Jones som den snart pensionerade polisen med sina tankar och drömmar, och Josh Brolin som den lågmälde och jagade cowboykillen Llewelyn Moss som fått tag på pengar han borde lämna orörda. Men den som gjorde störst intryck var absolut Javier Bardem som lönnmördaren Chigurh. Bardems prestation är makalös bra, och Chigurh är en av de bästa filmskurkar jag sett. Han behövde inte yttra ett ord, det hade räckt att bara se på honom för att bli rädd...
Missa inte!!!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Var det ingen musik i filmen?! Det tänkte aldrig jag på - jag var väl så inne i handligen hela tiden att jag inte märkte det!

Pumita sa...

Tyckte också att den var jättebra men lite konstig på slutet. Bardem var otroligt duktig!