söndag 10 augusti 2008

Igår åkte vi till Göteborg. Strosade en stund på stan, bland massor av folk.

Sen blev det ett besök på Trädgårdsföreningen. Så mycket vackra blommor att se och dofta på...













Tittade in i Palmhuset också.
Det blev också en mycket god fika på Rosencafeét. Vi satt inomhus, för att slippa getingarna, och de närgångna sparvarna. (de drog sig inte för att sno åt sig en smula från faten medan gästerna satt o åt minsann!) Men uppe på takbjälkarna i taket, och under borden inomhus, där satt sparvarna och väntade på godsaker! Så många feta, välmående sparvar har jag nog aldrig sett!





Det fanns så många vackra rosor att titta på! Om jag hade haft en större trädgård så skulle jag ha flera rosenrabatter. Jag har en liten rosenrabatt, som blommar jättefint i år. Den innehåller bara röda rosor, men jag vill ha rosa och gula och vita och polkagrisfärgade och....en större trädgård.
Idag har regnet vräkt ned, det har varit mörkt hela dagen. Men jag har haft fullt upp med att förbereda mat, duka och baka kakor, för idag har vi firat yngste sonens födelsedag! Han fyller först imorgon, men det passade bättre att bjuda nära o kära idag på söndag. Han fick ett (digitalt) trumset av oss, något som han önskat sej länge länge...Imorgon blir det lite mer firande, med middag på restaurang+biobesök.

3 kommentarer:

Mie sa...

Åhhh vad härligt det ser ut! O vilken tur att ni valde lördagen i stället för söndagen;)

Cattis sa...

Grattis till sonen!

och tack för de vackra bilderna. gillade kaktusplanteringen...

feta gråsparvar, jojo, måste vara paradiset för dem ;-)

kramen
Cattis

Anonym sa...

Har tyvärr missat trädgårdsföreningen när vi varit i Göteborg, då har barna fått bestämma så det blir bara Liseberg. Inte så konstigt kanske när man är tonåring.
Nästa gång ska jag kräva ett besök i trädgården annars inget Liseberg ;)
Du har tagit så fina bilder, den tvåfärgade rosen är fin.
mvh smillaplats.blogg.se