lördag 1 mars 2008

Soliga vårvädret blåste bort, imorse var det snö på marken som snart övergick i regn, regn, regn. Men skönt att jag väntade med veckostädningen tills idag då, när det ändå bara var grått, blött och kallt ute!

Sen for vi in till stan, sonen behövde övningsköra och det var utförsäljning av begagnade filmer där vi brukar fynda filmer emellanåt. Köpte en trave blandade filmer!

Därefter blev vi hungriga, och bestämde oss för att äta pizza. Jag är inte jätteförtjust i pizza, men just på den här pizzerian, Granada, är pizzorna mycket goda. Tunna, tunna bottnar och god tomatsås, kanske är det det som är hemligheten med deras pizzor? Supergott var det iallafall!

Jaha, när vi ändå var i stan måste jag ju titta lite i butikerna...Blev så sugen på våriga, ljusa färger och kom hem med den här vårglada blusen:

Nu har jag stekt kyckling som ska marineras till imorgon, en supergod kycklingrätt ska det bli, med potatisgratäng till....Kanhända blir det recept och bild på härligheten imorgon på Ninnis Goda!

Melodifestival ikväll! Vem ska gå vidare till final idag tro? Såg inte förra lördagens deltävling, men utav de två jag sett tidigare så har jag bara tyckt om en låt, och det var Sanna Nielsens Empty Room. Har svårt att tro att jag kommer att få nån ny favorit ikväll...(fast å andra sidan trodde jag inte att jag skulle gilla Sanna N heller innan jag hörde henne)

3 kommentarer:

Cattis sa...

Snart, snart vet vi hur det gick i veckans deltävling i melodifestivalen ;-)

Kul med vårkläder ~ söt blus du köpte.

kram
Cattis

hugan sa...

Jättesöt blus där!

Jag väntar förståss med spänning på en ny fantastiskt god kycklingrätt!

Men visst var det skönt att det äntligen fick komma fram lite riktiga schlagerdängor i form av pirelli & Bengtzing!?!

Miss Marie sa...

Jag tycker också att Sannas låt är bäst i årets festival! Helt otrolig röst. Söt blus också, härligt med vårfärger, särskilt nu när det inte riktigt ser ut som att våren kommer så fort som man kunde önska! =)

Hoppas på att få se recept på den där kycklingen sen, verkar ju riktigt gott!