måndag 11 februari 2008


Läste ut ännu en bok av Inger Frimansson i helgen, "Skuggan i vattnet". Det är en fristående fortsättning på "Godnatt min älskade", som jag läste innan jul. Här får man återigen möta den mystiska kvinnan Justine. Justine lever nu ett lugnt liv med en trygg sambo. Men det förflutna är på väg att hinna i kapp henne. Hon plågas av syner och drömmer mardrömmar om det som hände för sex år sedan....

Denna boken är också mycket bra, men jag saknar lite av mystiken kring den udda Justine. Inte fullt lika spännande som den första alltså, men helt klart läsvärd!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade hit via Desiree i Alabama. Fin blogg! Visst är Inger F bra, jag har läst alla hennes böcker utom den senaste som jag har kvar...

Ninnie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ninnie sa...

annabelle: Hej o välkommen hit! Kikade in hos dej, och blev nyfiken på ert husbygge, spännande! (Bygga nytt hus har vi haft många planer på genom åren, men aldrig genomfört)
Och vilka söta marsvinsungar...