söndag 20 januari 2008

Idag är det en perfekt dag för att göra ingenting! Söndag, utan några "måsten", utanför småduggar det och inbjuder inte till en promenad ens. Slappardag...Men jag är inte speciellt bra på det där att inte göra någonting!
Det finns ju alltid tvätt som behöver tvättas...Och va bra, jag har både jäst och mjöl i förrråden, då blev det fyra limpor bakta....Passar på att stryka lite tvätt som legat på gästsängen sen förra veckan...Laga mat, det måste man ju...Det är ju söndag, så jag fixar lite efterrätt med när jag ändå står vid spisen....Och sen, sen kanske jag kan ta det lugnt i soffan med boken som är så bra. Efter att jag hängt upp tvätten, vattnat blommorna och startat en ny maskin tvätt....

Men NU, nu ska jag dricka lite kaffe, lägga mej på soffan, njuta av mina vackra tulpaner och läsa i min bok!
Önskar alla en trevlig avslutning på helgen!

5 kommentarer:

Åsa sa...

Åhh, limpor är en bra idé, jag tänkter prova dina. Underbara tulpaner både de riktiga och de tecknade.

hugan sa...

hehe sitter här och gör just ingeting, trots att det är måndag!
vadan detta? jo hugan vaknade med stark yrsel, idag sitter hon stilla! vad är det för bra bok du läser?

Ninnie sa...

huga: jag läser Svart som natten Av Anne Cleeves, den är bra, och snart färdigläst...ta det lugnt, så hoppas jag att du mår bättre snart!

Anonym sa...

Va underbart vackra tulpaner! Helt underbara! Jag lånade den boken på biblioteket i lördags! /Malin

Desiree sa...

Otroligt vackra tuplaner. Tulpaner är mina favoritblommor. Dessa var så härlig färg på. Gör sig fina till den gröna färgen på bladen. Gott låter det med hembakt bröd.