måndag 31 december 2007

2007 är slut, nu blir det nytt år, solen återvänder och nästa årstid heter VÅR.
Mellanbarnet frågade vad jag har för nyårslöften, men det har jag inga. Istället har jag nyårsönskningar, för det som ligger mej närmast; Att min familj - mannen, barnen och svärdottern, och jag också - får vara friska och glada. Att barnen och svärdottern blir nöjda med de val för framtiden de måste göra i år. Och, sist men inte minst, att det blir en varm och solig sommar! (Eller åtminstone liiite mindre regn än förra året.)
Nyårsaftonen blir i år en lugn tillställning. Mellanbarnet ska ut på "date", yngsta barnet vara med sin kompis, så det blir bara mannen och jag. Och kräftskagen, kalvfilé med gorgonzolasås, hemmagjord glassbomb med choklad o mangosorbet, gott vin, champagne, levande ljus, vit linneduk, finporslinet, silverbesticken.... och världens största fyrverkeri! (vi fick en jättelåda av svägerskan, fyrverkerimästaren)

GOTT NYTT ÅR!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att jag får tillhöra er fina familj! Gott nytt år! Hoppas att ni får en fin och mysig afton tillsammans. Massor av kramar svärdottern.

Anonym sa...

Gott nytt år på er familjen!

Cattis sa...

Vilka fina önskningar inför det nya året.
Gott nytt år till dig och din familj!

Kramar från Cattis och ett söder fullt av fyrverkerier just nu.

Anonym sa...

Hejsan!
Kul att du kikade in hos mig, givetvis blev jag nyfiken o kikar nu in hos dig. Du har en jättefin blogg, jag kommer att kika in här fler ggr! Ser att en av dina orkidéer måste vara av samma sort som min! Fina foton! Och fotot med de röda frostiga bären är helt fantastiskt!!!!

Anonym sa...

Det var en underbart god måltid du "fixade" till oss, jag åt så jag nästan sprack. Tack Älskling!!!!